مرکز فیزیوتراپی در کرج

کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر ، مرکز ارائه خدمات فیزیوتراپی در کرج می باشد که با بکارگیری متخصصین با تجربه و بهره مندی از دانش روز ، بالاترین میزان اثربخشی و رضایتمندی را برای مراجعین گرامی فراهم می آورد.

کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر ، طرف قرارداد با بیمه ها

✵ کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات فیزیوتراپی در کرج
☎️  34255513 – 026
☎️  09123141246
🚩 آدرس و موقعیت کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر در مسیریاب ها ( کلیک کنید )

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی در واقع یکی از علوم اصلی توانبخشی است و در زیر مجموعه rehabilitation (توانبخشی) قرار می‌گیرد. هدف اصلی این درمان بهبود عملکرد افراد با توجه به سن و شرایط خاص آنها می باشد . امروزه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در اکثر کشورها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و دکترای حرفه ای امکان پذیر می باشد. دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از نیازهای ضروری سلامت و بهداشت جامعه می باشد.
در فیزیوتراپی برای بهبود عملکرد افراد از تکنیک های افزایش دامنه حرکتی مفاصل، افزایش قدرت عضلات، انعطاف عضلات، تحمل عضلات، ارگونومی، بهبود وضعیت راه رفتن ،کاهش درد و التهاب و …. استفاده میگردد.
فیزیوتراپیست با استفاده از علم آناتومی، فیزیولوژی، کینزیولوژی (حرکت شناسی ) ،علم شناخت بیماری‌ها و عوارض

حرکتی پس از جراحی ها برای بیماران برنامه درمانی طراحی می‌کند، که شامل موارد زیر است:
1. تمرین درمانی برای بهبود وضعیت حرکتی بیماران
2. درمان‌های دستی مانند منوال تراپی و سوزن خشک
3. استفاده از مدالیته های الکتروتراپی
4. استفاده از تجهیزات ورزشی

فیزیوتراپی چیست؟
فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی در درمان چه بیماری‌هایی کاربرد دارد؟

علم فیزیوتراپی میتواند در مشکلات اسکلتی – عضلانی بسیار متعددی استفاده گردد. از جمله:
1. توانبخشی بیماریهای ارتوپدی
2. توانبخشی بیماران نورولوژیک
3. بیماری‌های تنفسی
4. توانبخشی قلبی پس از جراحی های قلبی
5. بیماری‌های روماتیسمی و پوستی
6. مشکلات مرتبط با کف لگن از جمله بی اختیاری ادراری
7. بیماران نیازمند بستری (پس از بارداری، جراحی و …)
8. بیماران سوختگی
9. کودکان
10. توان بخشی پس از آسیب های ورشی

فیزیوتراپی ارتوپدی

هدف از درمان فیزیوتراپی در این حیطه عمدتاً حفظ و بازگرداندن سلامت بافت های اطراف مفصلی می باشد. بیماری های این حیطه شامل توانبخشی پس از شکستگی ها، کشیدگی ها، جراحی ها، درگیری های مفصلی و … می باشد. روش های درمانی این حیطه بسیار متنوع است و فیزیوتراپیست می تواند برای درمان بیمار از ورزش، درمان دستی، ماساژ، تحریکات الکتریکی، کشش، سوزن خشک و … بهره ببرد

فیزیوتراپی بیماران نورولوژی

بازتوانی بیماران سکته مغزی، ام اس، پارکینسون، ضایعه نخاعی، فلج مغزی و … از اهداف فیزیوتراپی در نورولوژی می باشد. در درمان این بیماران عمدتاً از تمرین درمانی برای بازیابی عملکردهای ضعیف شده و حفظ توانائی های حال حاضر استفاده می شود. همچنین تمرینات بالانس و راه رفتن در صورت نیاز آموزش داده میشود . در کنار تمرین درمانی در صورت لزوم فیزیوتراپیست ها از روش های تحریک الکتریکی، تردمیل و دوچرخه ثابت ، ارتزهای کمکی و … استفاده می کنند.

فیزیوتراپی بیماری های زنان

زنان در طول زندگی خود با شرایط متمایزی روبرو هستند و ممکن است بیماری های خاصی از جمله سرطان پستان، بی اختیاری های ادراری و مدفوع پس از زایمان ، دردهای مرتبط با دوران قاعدگی، دردهای ناحیه لگن، افتادگی رحمی و … را تجربه کنند. حاملگی و شیردهی خود شرایط منحصر به فردی است که نیازمند توجه و مراقبت خاص می باشد. فیزیوتراپیست ها در این حیطه با برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از بیماری ها، بیوفیدبک، تمرین درمانی، ماساژ تخلیه لنف و … به سلامت زنان کمک می کنند.

فیزیوتراپی ورزشی

متخصصین فیزیوتراپی ورزشی با انواع آسیب هایی که ورزشکاران در میدان مسابقه و دوره های آمادگی تجربه می کنند، سر و کار دارند. این متخصصین لحظه به لحظه در کنار تیم ها هستند تا در وهله اول از آسیب پیشگیری کنند. اما اگر آسیبی رخ داد با تشخیص و درمان به موقع از پیچیده شدن شرایط پیشگیری نمایند. علاوه بر تیم های ورزشی حرفه ای، در حال حاضر باشگاه های ورزشی نیز به فیزیوتراپیست متخصص نیاز دارند. آسیب های ورزشکاران با آسیب سایر بیماران متفاوت است و درمان آنها نیز متفاوت است. ورزشکاران نیاز به سطح بالاتری از توانائی های فردی دارند که این عملکرد بالاتر نیاز به انعطاف پذیری و آمادگی بیشتری دارد. از سوی دیگر حین ورزش آسیب ها عمدتاً شدیدتر از آسیب های زندگی معمولی است. فیزیوتراپیست های ورزشی عمدتاً از سرمادرمانی، ماساژ، تمرین درمانی، آب درمانی و لیزر … جهت درمان بیماران استفاده کنند

فیزیوتراپی سالمندان

با بهبود وضع بهداشت و سلامت کشور وبالا رفتن میانگین سنی جامعه، نقش فیزیوتراپی در سالمندی روز به روز بارزتر می شود. بیماری های افراد مسن مثل آرتروز، پوکی استخوان، سرطان، آلزایمر،پارکینسون و … بیماری های شایعی هستند که با توانبخشی می توان شرایط را قابل کنترل کرد. کاهش شانس ابتلا به این بیماری ها با زندگی فعالتر و ترک عادات غلط سبک زندگی امکان پذیر می باشد. در صورت ابتلا به این بیماری ها فیزیوتراپیست با بررسی ویژگی های فردی هر بیمار روش درمانی منحصر به فردی را اتخاذ می کند تا از میزان وابستگی فرد به افراد خانواده بکاهد و از شدت یافتن بیماری جلوگیری کند. قطعا یکی از خطرات دوران سالمندی ،افتادن های مکرر به علت اختلالات تعادلی، بینایی ،ضعف اندامها و خشکی مفاصل است. قطعا تمرینات افزایش تعادل و افزایش قدرت عضلانی میتواند احتمال وقوع خطر افتادن را کاهش دهد .

فیزیوتراپی قلبی

از آنجا که فیزیوتراپیست ها هم به مفاهیم و تشخیص های بیماری های قلب و عروق و تنفس تسلط کافی دارند و هم در برنامه ریزی پروتکل های ورزشی، دانش، مهارت و توانائی لازم را دارا می باشند ، نقش بی بدیلی در تیم توانبخشی قلبی، در حیطه بازتوانی پس از ابتلا و یا جراحی ها دارند. فیزیوتراپیست نوع، شدت، زمان و تکرار برنامه ورزشی را متناسب وضعیت بیماران قلبی و عروقی طراحی می کند و بیمار را به شرکت در برنامه ورزشی تشویق می نماید. نظارت بر اجرای صحیح ورزشها و مانیتورینگ بیماران تا زمانی که آنها قادر باشند به تنهائی ورزشها را در محیط خارج از کلینیک دنبال نمایند در حیطه توانائی فیزیوتراپیست ها است که در یک برنامه هماهنگ با کمک متخصصین قلب و پرستاران و متخصصین تغذیه و روانشناس انجام می شود در حال حاضر چندین کلینیک فیزیوتراپی مجهز به تجهیزات بازتوانی قلبی فعال هستند و در این مورد به مراجعین عزیز خدمات رسانی میکنند .

کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهـــر از سال ۱۳۸۵ تا کنون با کادری مجرب، در زمینه درمان بیماری های: ارتوپدی - نورولوژی - آسیب های ورزشی - روماتیسمی و ...  با ارائه برنامه های جامع توانبخشی در خدمت بیماران گرامی می باشد.

کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهـــر از سال ۱۳۸۵ تا کنون با کادری مجرب، در زمینه درمان بیماری های: ارتوپدی - نورولوژی - آسیب های ورزشی - روماتیسمی و ... با ارائه برنامه های جامع توانبخشی در خدمت بیماران گرامی می باشد.