درمان رادیال کلاب هند در کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر

رادیال کلاب هند یک نقص مادرزادی است که در کودکان استخوان رادیوس (یکی از استخوان های ساعد) به طور کامل تشکیل نمیشود .

درمان رادیال کلاب هند در کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر
درمان رادیال کلاب هند در کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر

این ناهنجاری ۴ گرید بندی دارد .از کوتاه بودن استخوان رادیوس تا عدم تشکیل کامل آن. در گریدهای پایین می توان به وسیله ارتز اصلاحی و فیزیوتراپی به همراه آموزش حرکات به والدین ، کودک را به زندگی نرمال بازگرداند. اما در صورتی که عدم تشکیل استخوان رادیوس به حدی باشد که با بریس و فیزیوتراپی اصلاح نشود باید جراحی صورت بگیرد .این مداخلات از سن ۶ ماهگی برای کودک انجام میشوند .

مراجعه کننده کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر ، یک کودک ۱۶ ماهه است که از ماه‌های ابتدایی تولد ، مادرکودک متوجه شده که مچ دست چپ نرمال نبوده و در دست حالت افتادگی و انحراف داشته است و بند انگشت شست خم نمیشده .

در حال حاضر با تقویت عضلات کف دست و انجام حرکات ورزشی ، کودک قادر به انجام کار با دست چپ بوده و توانایی گرفتن اجسام کوچک و بزرگ را دارد .

Picture of کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهـــر از سال ۱۳۸۵ تا کنون با کادری مجرب، در زمینه درمان بیماری های: ارتوپدی - نورولوژی - آسیب های ورزشی - روماتیسمی و ...  با ارائه برنامه های جامع توانبخشی در خدمت بیماران گرامی می باشد.

کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهـــر از سال ۱۳۸۵ تا کنون با کادری مجرب، در زمینه درمان بیماری های: ارتوپدی - نورولوژی - آسیب های ورزشی - روماتیسمی و ... با ارائه برنامه های جامع توانبخشی در خدمت بیماران گرامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *